FANDOM

Wyspa Kości
S05E06 Wyspa Kości
Mieszkańcy Ezekiel, Larry, Kanadyjskie Gęsi Stymfalijskie, Wełniane bobry, Mutanty
Pierwsze Wystąpienie W górę strumienia
Ostatnie Wystąpienie Będziecie poszukiwać Zeeka (materiał dodatkowy)

Wyspa Kości (ang. Boney Island) to wyspa położona w pobliżu Obozu Wawanakwa do której można się dostać poprzez przepłynięcie jeziora Wawanakwy. Charakterystyczną cechą tej wyspy jest masywne urwisko w kształcie ludzkiej czaszki i gęsta mgła otaczająca całą wyspę. Jest również domem wełnianych bobrów i Kanadyjskich Gęsi Stymfalijskich. Wyspa jest znana z gatunków które wymarły w innych częściach świata, ze względu na jego odległe położenie. Istnieje również legenda która mówi że jeśli ktoś zabierze cokolwiek z wyspy to będzie przeklęty. Wyspa po raz pierwszy się pojawiła jako miejsce wyzwania w W górę strumienia.

Wyspa Totalnej Porażki

Według Chrisa, jeśli ktoś weźmie cokolwiek z Wyspy Kości, dotknie go wieczna klątwa. Jednak Beth korzystała z łazienki w momencie gdy Chris ostrzegł zawodników i zabrała tiki idola z wyspy, którego znalazła w krzakach. Tym sposobem sprowadziła rzekomą klątwę na Wrzeszczące Susły która z powodowała że przegrali trzy wyzwania z rzędu od odcinka zabrania figurki z wyspy. Ostatecznie, decyzja Beth o zabraniu figurki z wyspy wpłynęła na decyzje drużyny aby wyeliminować Beth. Po jej wyeliminowaniu, rzekoma klątwa zniknęła a Wrzeszczące Susły od wyeliminowania Beth, zaczęły wygrywać wszystkie wyzwania do połączenia drużyn.

120px-TDI Cave of T. Terror

Jaskinia Obezwładniającej Grozy, znajdująca się na Wyspie Kości.

W Próba potrójnie uzbrojonego triathlonu, okazało się że Beth zamiast odnieść tiki idola z powrotem na Wyspę Kości, połamała go na trzy części i wrzuciła do szamba. Finałowa szóstka musi zabrać części idola i zanieść je do Jaskini Obezwładniającej Grozy. Kiedy uczestnicy docierają do jaskini, niektórzy z nich napotkali problemy związane z zwierzętami zamieszkującymi Wyspę Kości. W jaskini, Owen przestraszył się pająka i uciekł z Heather na baranach. Duncan i Leshawna zostali zaatakowani przez wełniane bobry zamieszkujące jaskinie. Tylko Geoff'owi i Gwen udało się odnieść część figurki do jaskini, dzięki czemu zwyciężyli w tej części wyzwania.

Totalna Porażka: Zemsta Wyspy

Wyspa Kości pojawia się po raz pierwszy od Próba potrójnie uzbrojonego triathlonu w Uciekający model, gdzie dziesięciu nowych uczestników (jeden z nich jako stażysta) musi uratować Lindsay z rąk Wielkiej Stopy. W tym odcinku ujawniono również, że Chris przekształcił Wyspę Kości na swój osobisty ośrodek wypoczynkowy, co wyjaśnia rusztowanie na którym znajduje się Wielka Stopa z Lindsay. Jednak wszyscy robotnicy budowlani tego projektu zostali pożarci przez wełniane bobry zamieszkujące Wyspę Kości.

Totalna Porażka: Plejada Gwiazd

Wyspa Kości odgrywa znaczącą role w piątym sezonie, ponieważ jeden członek zwycięskiego zespołu zostaje wygnany na całą noc na Wyspę Kości. Pomimo że muszą sami zdobywać jedzenie i walczyć z dzikimi zwierzętami zamieszkującymi wyspę, przysługuje im jeden cel: Oryginalna Głowa Chrisa McLeana ukryta gdzieś na wyspie. Po połączeniu drużyn, wygnanie nastąpiło dwa razy do Lody błotnistych Lodziarzy. Lightning wyróżnia się tym że jest pierwszym wygnanym zawodnikiem a Gwen jest jedyną wygnaną dziewczyną a zarazem ostatnim wygnanym zawodnikiem.

Strefa Zabawy

S05E06 Zawodnicy przed wejściem do Strefy Zabawy

Zawodnicy przed wejściem do Strefy Zabawy.

Strefa Zabawy (ang. Fun Zone) jest zamkniętym obszarem Wyspy Kości, który służy do odizolowania zmutowanej fauny i flory z poprzedniego sezonu. Strefa jest otoczona dużymi drewnianymi belkami z kamiennym wejściem i metalowymi przesuwanymi drzwiami. Strefa Zabawy jest miejscem wyzwania w Hiszpańska Opozycja bez Jajecznych Ekspertów. Ujawniono w tym odcinku również że to właśnie na obszarze Strefy Zabawy schowano Oryginalną Głowę Chrisa McLeana. Jak widać w materiale dodatkowym Będziecie poszukiwać Zeeka, Strefa Zabawy stała się nowym domem Ezekiela, gdzie żyje w zgodzie razem z innymi mutantami.

Ciekawostki

Galeria