FANDOM

Wyspa Pahkitew
S05E14 Wyspa Pahkitew.png
Pierwsze Wystąpienie Więc, to jest moja drużyna?
Ostatnie Wystąpienie Kłamstwa, szepty i jedna wielka nagroda

Wsypa Pahkitew (ang. Pahkitew Island) to nowa wyspa która zastępuje Obóz Wawanakwa, który zatonął w finale, piątego sezonu. Wyspa znajduje się w zachodniej części Kanady.

Cechy

W przeciwieństwie do poprzedniej wyspy, Wyspa Pahkitew jest znacznie większa, ale nie ma żadnych budynków ani obiektów. Jedynie, pokój zwierzeń, który ocalał, zatonięcie obozu Wawanakwa. Zawodnicy musieli zbudować sobie schronienia: Pimâpotew Kinosewak zbudowała domek na drzewie a Waneyihtam Maskwak na początku zbudowała Wieże Czarnoksiężnika, która się zawaliła przez stado łosi, ale później zamieszkali w jaskini. Zawodnicy też musieli sami zdobywać pożywienie. Dla Kinosewak zdobywały Jasmine i Samey, natomiast dla Maskwak, Shawn a czasami Dave i Sky.

Historia

Wyspa Pahkitew w przeciwieństwie do obozu Wawanakwa jest sztuczna. Żeby nie wzbudzać podejrzeń wśród zawodników, Chris powiedział zawodnikom że wyspa jest historycznym miejscem Cree. Jednak kilku zawodników (zwłaszcza Jasmine, Scarlett i Shawn) zauważyli coś nietypowego w tej wyspie jak zmiana krajobrazu i pojawianie się roślin, które nie występują w zachodniej części Kanady jak np: krzew Morwy Chińskiej.

W To jest dziura!, Scarlett zauważyła coś dziwnego w jaskini w której odbywało się wyzwanie. Zauważyła stalaktyty, mimo że na ziemi nie było żadnego śladu zmineralizowanej wody. Kiedy też odkryła, że krokodyl, który gonił Maxa był animatronicznym robotem, zrobiła z jego części pilota, który otworzył ukrytą windę w jaskini. Jednak straciła to urządzenie gdyż Max je wyrzucił uważając za bezużyteczne.

W Rzuć i szukaj!, Scarlett odkrywa mechanizm ukryty w lesie. Wtedy zrozumiała, że wyspa jest sztuczna i próbowała się czegoś więcej dowiedzieć, ale Max zwymiotował na mechanizm przez co wyspa uległa awarii i zwariowała.

W Gorączka Scarlett, Chris wyjawia zawodnikom, że wyspa jest sztuczna i kiedy został aktywowany mechanizm auto-destrukcji, dał zawodnikom godzinę czasu na wyłączenie tego procesu. W podziemnej sterowni, zawodnicy dowiadują się, że wszystkie zwierzęta na wyspie są robotami i Chris wykorzystuje niektóre z nich, by pilnowały sterowni. Główny komputer wyspy, został opanowany przez Scarlett, która okazała się prawdziwym złem. Groziła, że wysadzi całą wyspę i pozwoli zawodnikom zginąć jeśli Chris nie da jej miliona dolarów. Na szczęście zawodnicy ją powstrzymują, a Sky wyłącza proces auto-destrukcji. Jednak Max rozwalił główny komputer przez co Sektor A wyspy został podpalony, a Sektor B zamrożony.

W Upadek Sky, dzięki Max'owi i Scarlett, wyspa została całkowicie zresetowana i Chris musiał wyłączyć główny komputer wyspy. Nie mógł już zmieniać terenu i manipulować pogodą, ale nadal mógł używać robo-zwierząt, by utrudnić zawodnikom wyzwanie.

W Kłamstwa, szepty i jedna wielka nagroda, główny komputer wyspy jest w pełni sprawny dzięki czemu znowu można zmieniać krajobraz i manipulować pogodą. W ostatnim etapie finału, Chris pozwala Dave'owi i Jasmine, którzy zostali wybrani jako pomocnicy Shawna i Sky, manipulować systemem wyspy, by zapobiec finalistą przekroczenia linii mety.

Lokalizacje

Ciekawostki

  • W języku Cree, Pahkitew oznacza "wybuchowy".

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki